A projektben a nemzetközi partnerség a
NEET fiatalok (NEET: nem foglalkoztatott,
oktatásban és képzésben nem
részesülő) képzésbe
vonásának és
foglalkoztathatóságuk
javításának módszereit
fejleszti azáltal, hogy - beazonosíthatóak a fiatalok
képzésbe való
bevonását akadályozó
egyéni tényezők, - a fiatalok képessé válnak egy
támogató szakemberrel együtt
tervezni és megvalósítani
személyes cselekvési tervüket, - a fiatalok szükségletei és
akadályai 4 “zónában”
(Tanulás, Élet, Szabadidő, Munka)
kezelhetővé válnak, - a támogató szakemberek
személyre szabott támogatást
biztosítanak a hagyományos
szakképzésbe történő
átmenet elősegítésére,
valamint - az átmenet során a fiatalokat
és a fogadó szakképző
intézményeket Cselekvési Terv
segíti.
Az ITER projekt megvalósítása
során két korábbi Erasmus+ projekt
EC-YP (Kibővített Szakképzési
Lehetőségek Fiatalok Számára)
és DayPlot (Megállapítások
és Intézkedések Fiatalok
Számára Egy Jobb
Jövőért) újszerű
megközelítéseire alapoz. Az ITER
projekt megszilárdítja és
fejleszti az EC-YP
együttműködésen alapuló
mentori modelljét, kiemelt hangsúlyt
fektetve egy továbbfejlesztett NEET kezdeti
belépési ponton mért
szükségletek és akadályok
diagnosztikára, valamint
iránymutatások és gyakorlati
megoldások kifejlesztésére a NEET
fiatalok szakképzésbe
történő átmenetének
javítására. Az ITER projektben egy
web-alapú platform és
interface/jelzőfelület kerül
kifejlesztésre a DayPlot
“gamification”
(játékalapú)
módszertanának
felhasználásával, hogy egy
fiatalos, felhasználóbarát,
interaktív platform jöjjön
létre. A platform személyre szabott
támogatás biztosít a NEET fiatalok
bevonásához a kezdeti
helyzetfelmérés, a cselekvési terv
elkészítésének és a
szakképzésbe történő
átmenetre való
felkészültség
felmérésének szakaszaiban.
Segíti a szakképzésbe való
átmenetet, a lemorzsolódás
csökkentését, a tanulmányok
sikeres befejezését.
A partnerség ITER Átmenet Menedzsment
Kézikönyvet dolgoz ki, mely
iránymutatást ad a
szakképzés és a munka
világa felét történő
átmenet segítéséhez a NEET
fiatalokkal foglalkozó szervezetek és a
szakképzést biztosító
intézmények számára. Az
ITER modell kísérleti tesztelése
is megvalósul a projekt utolsó
évében. Minden partnerországban
ITER Tudáshálózat jön
létre mely keretén belül a
partnerszervezetek megosztják a projekt
eredményeit a téma iránt
érdeklődő szervezetekkel.
Partnerek: Egyesült Királyság: GEMS
NI (koordinátor) , Extern, Time,
Huddersfield EgyetemOlaszország: Antares, EulabMagyarország: Békés
Megyei KormányhivatalPortugália: DesincoopRománia: Polytechnic Egyetem
Bukarest
Projektidőszak: 2019.09.01. –
2022.08.31.
Képernyőképek az
alkalmazásból:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
About the ITER Project….
Partners
UK:
GEMS NI (Coordinator) , Extern, Time, University of
Huddersfield
Italy:
Antares, Eulab
Hungary:
Békés County Government Office
Portugal:
Desincoop
Romania:
Polytechnic University of Bucharest
ITER Project Design
Building on earlier work
The ITER project combines an innovative package of
active measures that have been designed to create the
dynamic platform for the delivery of quality VET
outcomes to young people aged 16-24 who are not in
education employment or training (NEET) The ITER
project has been developed and designed to build on the
innovative approaches of two previous Erasmus+ projects
EC-YP (Extended Choices for Young People in VET) and
DayPlot ( Diagnosis and Actions for Young People
Looking for a Better Future)
The ITER project will consolidate and improve the EC-YP
collaborative mentoring model with specific emphasis on
developing an improved initial point of entry NEET
needs and barriers diagnostic and developing guidelines
and practical solutions to improve the transitions of
young people who are NEET to mainstream Vocational
Education and Training.
The new model
The ITER project will develop a web-based platform and
interface/dashboard using the DayPlot gamification
methodology to design a young person friendly
interactive platform which will encourage the
engagement of NEET young people in the initial
assessment, action planning and transitions readiness
stages of their customised assistance and support their
transitions to mainstream VET reducing
dropout/withdrawal and increasing
completion/qualifications rates for previously-NEET
students/trainees.
The project work plan will be delivered through 4
integrated intellectual outputs that will design, test
and share an innovative approach and model that will
contribute to meaningful vocational education and
training pathways for NEET young people who experience
complex barriers to participation.
|